شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری ( FTTX ) در نمایشگاه بین المللی تهران با هدف ایجاد شبکه باند پهن شروع شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مدیر عامل اپراتور چهارم ( ایرانیان نت ) در مراسم افتتاحیه این طرح اعلام نمود که با اجرا شدن این طرح امکان دسترسی به شبکه باند پهن با ظرفیت 20 الی 100 مگابیت بر ثانیه مهیا خواهد شد.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته از جانب اپراتور چهارم ارتباطی کشور، این اپراتور امکان ارائه ی 500 هزار پورت به مشترمان را فراهم خواهد نمود که البته سازمان ها در اولویت نخست می باشند و سایر مشترکان در اولویت های بعدی قرار دارند.
باقری چناری- مدیر عامل اپراتور چهارم- بیان کرد: شبک فیبر نوری به عنوان یکی از تجهیزات انتقال اطلاعات امکان اتصال مشترکان به ارائه کنندگان سرویس را فراهم می کند.

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

طرح دسترسی به فیبر نوری در نمایشگاه بین المللی

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت: 17:50

 فاصله و اتلاف را بین دو نشانه اندازه گیری می کند که می تواند برای اندازه گیری اتلاف طول فیبر در جایی که OTDR ضریب تضعیف فیبر یا اتلاف کانکتور یا جوش را محاسبه خواهد کرد، استفاده شود.
برای اندازه گیری طول و تضعیف فیبر، ما نشانگر را در هر دو انتهای فیبری که می خواهیم اندازه گیری کنیم قرار می دهیم. OTDR اختلاف فاصله بین نشانگرها را محاسبه خواهد کرد و یک فاصله را به دست می آورد که بیانگر اختلاف بین سطح قدرت دو نقطه در جایی که نشانگر ها از ردیاب گذر می کنند و اتلاف را محاسبه می کنند می باشد. همچنین تفاوت دو سطح از قدرت به dB را هم نمایش می دهد. در نهایت ضریب تضعیف فیبر را با تقسیم اتلاف به فاصله و ارائه نتیجه به dB/km (واحد معمول برای تضعیف ) محاسبه می کند.
به منظور دریافت اندازه گیری خوب لازم است یک بخش نسبتا طولانی از فیبر به عنوان مبنا برای اندازه گیری انتخاب شود. فواصل کوتاه به معنی کم بودن اتلاف می باشد و اندازه گیری در صورت طولانی بودن فاصله غیر قطعی خواهد بود و بهتر است دور از event هایی مثل کانکتور و جوش فیوژن قرار گیرد. چنانکه ممکن است زمان استقرار OTDR بعد از این event ها باشد. به ویژه اگر آنها منعکس کننده باشند، باعث می شود طرح توسط دستگاه غیر خطی شود.

تضعیف فیبر توسط روش کمترین مجذور

OTDR فاصله و اتلاف را بین دو نشانه اندازه گیری می کند اما مناسب ترین خط را بین دو نقطه به صورت ریاضی با استفاده از روش " کمترین مجذور" برای کاهش نویز محاسبه می کند. هنگامی که نشانگرها قسمتی از طرح فیبر که دارای نویز است را انتخاب می کنند، کمترین مجذور تضعیف (2-pt LSA ) دستگاه می تواند برای محاسبه اتلاف dB بین نشانگرها استفاده شود. اگر از نزدیک نگاه کنید شما یک خط خاکستری خواهید دید که بهترین طرح را با متوسط تمام نویز نشان می دهد.

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

اندازه گیری با OTDR

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 300 تاريخ : دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت: 17:50

بر خلاف نیرو سنج و منبع آزمایش فیبر نوری که اتلاف کابل فیبر نوری را مستقیما اندازه گیری می کنند ، OTDR به طور غیر مستقیم کار می کند. نیرو سنج و منبع آزمایش فیبر نوری، فرستنده و گیرنده ی لینک انتقال فیبر نوری را تکرار می کنند، بنابراین به خوبی اندازه ای نزدیک به اتلاف حقیقی سیستم به دست می آورند. با این حال تست OTDR از یک اثر نوری منحصر به فرد از فیبر برای اندازه گیری غیر مستقیم استفاده می کند.
بزرگترین عامل اتلاف فیبر نوری پراکندگی می باشد. در فیبر، نور در تمام جهات پراکنده می شود که شامل بعضی از پراکندگی ها به سمت منبع نیز می باشد که در اینجا نشان داده شده است. OTDR از این نور پراکنده شده به عقب برای ایجاد اندازه گیری طول به وسیله انعکاس نور از کانکتور ها یا شکستگی انتهای فیبر ها، استفاده می کند.

OTDR شامل یک فرستنده لیزری با توان بالا می باشد که یک پالس نور را به درون فیبر ارسال می کند. نور پراکنده شده به عقب و نور منعکس شده، از طریق فیبر به سمت OTDR بر می گردد و در پایان از طریق یک متصل کننده در جلوی OTDR به سمت یک گیرنده حساس هدایت شده می شود. برای هر اندازه گیری، OTDR یک پالس بسیار قدرتمند را می فرستد و نور برگشتی را در طول زمان اندازه گیری می کند. در هر لحظه از زمان، نوری که OTDR می بیند، نور پراکنده شده از عبور پالس از ناحیه ای از فیبر می باشد. فرض کنید پالس OTDR به عنوان یک منبع مجازی باشد که توسط پراکندگی ایجاد شده است به طوری که تمام فیبرها را بین خودش و OTDR در زمان حرکت به درون فیبر آزمایش می کند.

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

روش کار OTDR

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 307 تاريخ : يکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت: 16:38

گرماسنج یا سنسور فیبر نوری می تواند به مکان هایی که سنسورهای گرمایی دیگر قادر به کمک رسانی به تولید کنندگان قطعات فلزی برای کاهش ضعف ها و نواقص نمی باشند، وارد شود.
محققان دانشگاه کارلوس III در مادرید 62.5 µm سنسورهای فیبر سیلیکای را جهت اندازه گیری گرمای حاصل از فرایند های مکانیکی یا برشی توسعه داده اند. این سیستم تشعشعات موجود در دورنگ را اندازه گیری و درجه حرارت را بر اساس مضرب دو سیگنال محاسبه می کند. فیبر ها می توانند در دمای 300 تا 1000 درجه سلسیوس کار کنند.
در این محیط، دوربین های IR اندازه گیری حرارت به دلیل عدم وجود خط واضحی برای دیدن محل برش ابزار، قادر به استفاده نمی باشند.
ترموکوپل ها یا سنسور های دیگر هر دو به دلیل عدم دسترسی به سختی مکان خوبی برای آنها بر قرار خواهد شد و آسیب خواهند دید به همین دلیل قابل استفاده نمی باشند.

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

سنسورهای فیبر نوری درون فرایند های ماشین آلات گرمایی

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 226 تاريخ : يکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت: 16:35